عمومی

نقد و بررسی موتور رندرینگ D5 Render

موتور رندرینگ D5 Render

رقابت موتورهای رندرینگ روز به روز جدی تر می شود و اینار موتور رندرینگ D5 Render آماده است که با تکیه بر تکنولوژی RTX-accelerated درکارتهای گرافیک سرعت و کیفیتی بی نظیر را به کاربران تقدیم نماید.

Dimension 5 D5 Render

شرکت Dimension 5 توسعه دهنده موتور realtime rendering D5 Render، جز معدود شرکت هایی است که توانایی موتور رندرینگ خود را بر قابلیت های جدید کارت های گرافیک شرکت Nvidia یعنی RTX استوار کرده است. اگر شما به یکی از کارت های گرافیک Nvidia Geforce RTX و یا Quadro RTX مجهز هستید، D5 Render میتوانید شما را شگفت زده کند.

موتور رندرینگ D5 Render که به صورت یک برنامه مستقل دو نسخه عمومی و پرو منتشر می شود، یک موتور رندرینگ بسیار قدرتمند است که دو تکنولوژی Ray-Tracing و Rasterisation را ترکیب کرده تا قابلیتی منحصر به فرد را در اختیار شما قرار دهد.

موتور رندرینگ D5 Render

اگر چه پارامترها و آپشن های این موتور رندرینگ زیاد نیست، اما بسیار کارآمد و ساده هستند. شما میتوانید به راحتی مدلهای خود را در فرمت های FBX از نرم افزارهای مورد نظر خود به صورت مستقیم به موتور رندرینگ D5 Render وارد نمایید. از آنجایی که این موتور از متریال های PBR پشتیبانی میکند، شما در خصوص استفاده از متریال های دیگر برنامه های استاندارد نگرانی نخواهید داشت.

توجه داشته باشید که متریال های PBR، در طیف وسیعی از نرم افزارهای استودیو مدلسازی و انیمیشن، تکسچرینگ و تولید متریال مانند Substance Designer , Substance Alchemist , Painter , Quixel Suite ,…. تولید و در تمامی نرم افزارهایی که از PBR پشتیبانی میکنند بدون هیچ تغییری قابل استفاده است. پس در موتور رندرینگ D5 Render نیز روال کار به همین صورت است و نتیجه کار شما بسیار به واقعیت نزدیک خواهد بود.

موتور رندرینگ D5 Render به خوبی از HDRI ها پشتیبانی میکند. همچنین میتوانید از نورپردازی IBL به واسطه استفاده تصاویر HDR استفاده نمایید. در این موتور photometric lights و LUTs در HDR, IES و فرمت هاCUBE نیز قابل استفاده و پشتیبانی هستند.

 

 D5 Rendering System

 مکانیزم رندرینگ در موتور رندرینگ D5 Render با قابلیت های ساده و سریع خود شما را غافل گیر خواهد کرد. این نرم افزار میتواند جایگزینی برای خروجی های سریع و با کیفیت برای شما باشد، گویی که بهترین کیفیت و سرعت را فقط با کارت های گرافیک انویدیا RTX تجربه خواهید کرد اما در صورت داشتن یک کارت GTX قدرتمند البته از نسل 16XX به بعد میتوانید از قابلیت های این موتور رندرینگ به خوبی استفاده کنید. شما در موتور D5 Render، از سیستم automatic exposure و depth of field و camera clipping و نورها و افکت های حجمی مانند environment fog میتوانید استفاده نمایید.

همچنین در صورت تمایل میتوانید از tonemap  در رندر نهایی استفاده کرده و تغییرات لازم را در روشنایی و رنگ تصویر ایجاد نمایید. در صورت نیاز به تغییرات پس از رندر، می توانید از قابلیت خروجی ambient occlusion, material ID و reflection passes به منظور استفاده در نرم افزارهای ویرایشی و ترکیبی در Post Production استفاده نمایید.

موتور رندرینگ D5 Render میتواند تا خروجی 8K تصاویر را رندر نماید که برای تمامی مصارف مناسب به نظر میرسد. اما نکته بسیار مهم در موتور D5 قابلیت های ذکر شده نیست، بلکه سرعت در این موتور حرف اول را میزند.

این موتور با تکیه بر قابلیت های کارت های Nvidia RTX، میتوانید رندرینگ بسیار

سریعی را در اختیار شما قرار دهد که تجربه آن را در جای دیگری نداشته اید.

در برنامه مستقل D5 Render، شما می توانید به راحتی خروجی انیمیشن داشته باشید و بر حسب کارت گرافیک مورد استفاده سرعت رندرینگ از چندتانیه تا چند صدم ثانیه در هر فریم متغییر خواهد بود. افکت های قابل استفاده در موتور رندرینگ D5 Render شامل color adjustment وTone MappingوVolumetric LightingوWhite ModeوLUT می باشد و هچنین در زمینه استفاده از دوربین میتوانید از Two-point Perspective وField of ViewوCamera Clipping PlaneوAuto ExposureوDepth of Field را همانند بسیاری از نرم افزارهای دیگر کنترل نمایید.

D5 Render Contents

شما میتوانید برای ورود به موتور رندرینگ D5 Render از فرمت های SketchUp® (.SKP) وAutodesk® (.FBX)وD5 Render model® (.D5A) استفاده کنید. خروجی ویدیو در حال حاضر تا رزولوشن 2k و خروجی تصویر تا 8k امکان پذیر است .

در حال حاضر کتابخانه نسبتا کاملی از متریال ها شامل Ceramic, Fabric, Glass, Plastic, Marble, Paint, Metal, Leather, Tiles, Wood, Wallpaper, Water, Grass, Rock and Other Scanned Materials در اختیار شماست و هچنین کتابخانه LUT شامل Desert, Modern, DayNight, Vibrance, Desaturate و کتابخانه مدلهای نه چندان زیاد اما کاربردی شامل Plants and Trees وTransport ModelsوPeople Characters برای کاربران نسخه Pro قابل استفاده می باشد.

در صورتی که بخواهید میتوانید به صورت کامل صحنه های 3ds Max خود را که با موتور رندرینگ VRay آماده کرده اید به D5 Render منتقل نمایید.

نقشه راه موتور رندرینگ D5 Render

این موتور هنوز یک موتور رندرینگ نوپاست و نمیتوانید رقیب جدی قدرتمندی برای نرم افزارهای Lumion و Twinmotion به حساب بیاید، اما بزودی ممکن است ورق به نفع این موتور برگشته و شما و دیگر کاربران را به خوبی درگیر خودش نماید. با توجه به اینکه تمرکز این موتور رندرینگ بروی نرم افزار اسکچاپ بوده است، به نظر می رسد که رقیب مستقیم آن Enscape بوده و ممکن است که طرفداران آن را به سوی خود جلب نماید.

به زودی در این موتور قرار است که از Sky Atmosphere & Landscape System و Fur /Hair و Virtual Reality , Spline Path keyframe animation , Glass Shadow , SSS (sub-surface Scattering) , Anisotropic Metal , Mega Light , Cuastic , Roaund Corner , Decal و دیگر قابلیت های و افکت های رندرینگ پشتیبانی به عمل آید.

اگر شما از کارت های گرافیک نسل جدید RTX یا 1660 به بالا در سری GTX استفاده میکنید، این موتور میتوانید انتخاب خوبی برای شما باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *